Bytesförsvar...


....OJ! husägaren besitter en massa bytesförsvar.
Som alla förstått vid det här laget så är jag en väldigt hungrig schäferflicka och jag räds inte för att pröva nya sätt att införskaffa föda. Den senaste jaktmetoden jag prövade gick inte så bra, det enda som hände var att husägaren visade massa bytesförsvar och jag gick lottlös på min jakt. Och jag som tänkt igenom min eminenta plan in i minsta detalj:

husägaren gör smörgås. Gott! tänker schäferflickan.
När husägaren sätter sig i soffan och ska tugga på sin goda smörgås smyger jag tyst och smidigt upp bredvid husägaren, sådär tyst och smidigt som bara schäferhundar kan. Sen sätter jag mig där och inväntar ett bra tillfälle. Jag tittar på den goda smörgåsen som husägaren för mot sin mun och sedan lägger ner på bordet. Hon gör det 1gång, 2gånger. jag vet att jag måste invänta rätt tillfälle innan jag gör mitt drag, men den goda smörgåsen är ju nästan slut nu, så när husägaren för 3e gången för den goda smörgåsen mot munnen, sträcker jag försiktigt fram min långa näsa framför  husägarens mun och tar en liten liten tugga av den goda smörgåsen, men döm om min förvåning när husägaren bryter ut och börjar spotta och fräsa, precis sen  som en arg katt. Snacka om att kärringen har bytesförsvar! Snålt skulle jag också vilja kalla det. Nåja, jag ska slipa lite på min plan. Jag kommer att överlista den där tokiga kärringen - vänta ni bara.... hehehehe

Kommentarer
Postat av: Mia

=)Du är ju för härlig!!!

2009-08-21 @ 20:00:35
Postat av: Eva G

Ha ha ha ha ha ha sådärja!!

Det är bra Biira att du ger husägaren lite att göra, hon har i ett års tid gnällt över äckliga unghundar - speciellt i mallevariant då - så nu kan hon gott få bli lite sysselsatt hon oxå! ;=)

Kram på er!!

2009-08-22 @ 10:04:35
URL: http://www.hundarna.com
Postat av: Becca

haha...!

2009-08-25 @ 17:06:21
URL: http://beccalundin.blogg.se/
Postat av: mariann

Nå har jeg lest denne flere ganger og det slutter ikke å more meg. You go girl. Bytteforsvar fikk en ny mening for meg av dette. Kjempemorsomt.



Hilsen mariann og Gala (søster til Biira)

2009-11-21 @ 20:48:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0