städtime igen...

...jag kan verkligen inte rå för det - men det är SÅ HIMLA KUL att städa. Husägaren verkar dock behöva en kurs i anger management.
Biiras städdag:

Dammning:
dammvippan är världens roligaste leksak. kampdutt på pinne me många fina färger som matchar en schäferflicka. Ska det göras ska det göras ordentligt och med stil! Husägaren verkar dock inte se det roliga i det hela:
Husägaren, lycklig ovetande, dammar en bokhylla.
Biira en bit bort, avvaktande, planerande (in i minsta detalj) och på städhumör.
Husägaren är uppe i sitt dammande och under ett kort ögonblick vänder hon ryggen till schäferflickan. Schäferflickan ser nu sin chans. Laddar tar sats och kastar sig med ett graciöst hopp upp i luften griper dammvippan (med ett gripande som dock gett 5a på MH) och landar i bokyllan. PANG! priser, böcker, damm, en trasig bokylla, en husägare på golvet som snabbt (förvånadsvärt snabbt) kommer upp på fötter, vänder sig mot schäferflickan och monterar ur den välförtjänta dammvippan ur schäferflickans mun.... Husägaren är nu högröd i ansiktet och upprepar ett mantra som ej bör skrivas i text....

Dammsugning:
behöver ej beskrivas närmare. vad är inte kul med en grej som låter och som åker fram och tillbaka över golvet? om man dessutom biter i den brukar den börja låta ännu mer (inte riktigt säker, men det kan vara husägaren som i det fallet försöker överrösta dammsugaren).....

Skurning:
ungefär samma effekt som dammsugaren men med mindre ljudeffekter. verkar dock ha större effekt på husägaren. speciellt om man trampar runt runt och försöker fånga skurmoppen på det redan nyskurade golvet...

bädda rent:
avslutningsvis har vi ett delikat städmoment och det är när husägaren ska bädda rent min säng. jag har försökt hjälpa till, men husägaren tycker bara att jag är i vägen. jag "sliter lakanet åt fel håll, lägger kudden på fel ställe och lyckas sällan passa ihop täcke och påslakan på rätt sätt" - enligt HENNE alltså. tänk om jag fick sköta städandet själv. OJ vad bra det skulle bli! men nu ska ju den där husägaren promt lägga sig i och då går det ju som det går.... helt ärligt, oss emellan, så tar det lite på krafterna allt städande det är alltså dax att ta en tupplur i min nybäddade säng. husägaren verkar också lite sliten. hon lägger sig nämligen raklång på golvet, suckar och mummlar något obegripbart. tror som sagt att hon skulle behöva en kurs i anger management, det kan inte vara bra för hjärtat att hetsa upp sig sådär....


Kommentarer
Postat av: Nemi

Lyllos dig! Hemma hos mig vet dom inte vad en dammvippa är och i sängen är det bara katten som får vara (den självgoda f-n). Fast katten har faktiskt lärt mig något bra: om man sätter sig i badkaret och väntar tillräckligt länge så brukar det komma någon och sätta på vattenkranen! det är mycket godare än gammalt skålvatten!

2009-10-01 @ 12:35:04
Postat av: Becca

:-)

2009-10-02 @ 09:10:40
URL: http://beccalundin.blogg.se/
Postat av: Karin & Lusen

Vi längtar efter en uppdatering. =)

2009-11-13 @ 14:05:45
URL: http://karinwulff.webs.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0