Husägaren leker....

husägaren har så mycket konstiga idéer för sig ibland. Idag var vi på ett ställe som husägaren kallar för "Klubben", hit åker man för att husägaren ska få leka av sig...På Klubben finns det stora gröna fält som husägaren gillar att springa på. När vi kommer till fältet släpper husägren loss mig från kopplet och sen kastar hon en jätte fin boll som jag genast springer iväg och hämtar. Lagom till att jag tagit den fina bollen i min mun och lagt mig ner, brukar husägarens egen lek komma igång. Det låter ungefär så här: *braaa Biiira fiin boll*, *ja kom med den då* *häääär äärrr jaaag* *ja kom då* *duktig tjej* *jajajaa*  samtidigt som dessa ljud kommer ur hennes mun så springer hon fram och tillbaka över fältet och hoppar och skuttar.... efter en stund tror jag att hon blir trött för då brukar ropen ändra form: *kom då* *puh* *får jag bollen* *puh* *men ------ hund* *BLOCKET.SE!!* och sen vänder hon ryggen till och går till det där huset på hjul som tog oss till Klubben. Ungefär där brukar leken ta slut, så jag lämnar bollen där jag ligger och springer med till huset på hjul. Husägren stänger in mig där och går och hämtar den jätte fina bollen som jag lämnat på det gröna fältet. Jag har ingen aning om vad denna övning går ut på, men om det gör husägren glad att få leka så blir schäferflickan också glad....



Kommentarer
Postat av: Eva Glimmerdahl

He he he hur var det nu det där med att vara tyst tills hunden kommit in?? ;)

He he vet hur det är, brukar ju låta; "Bra, jajamen, kom då, ja, bra, nej, NEJ MEN FÖR HELVETE KOM HIT" ;=)



Dock har vi fått en liten bättring nu - på både matte & hund ;=)

Tror det kommer bli hur bra som helst ;=)

Kram på er!

2009-07-22 @ 21:30:29
URL: http://www.hundarna.com
Postat av: Diva

Du gör helt rätt med bollen =) Jag vet minsann!!!

Människor är rätt dumma ibland



Något du kan prova med hopp..



1. Titta att det står något gott på vardagsrumsbordet

2. HOPPa upp på bordet

3. Belöna dig själv genom att äta upp det goda

Hopp = bra = belöning



Jag har en massa grejer att lära dig lillasyster



Vi pratas på lägret



// Voff från Diva

2009-07-22 @ 22:45:38
URL: http://www.freewebs.com/winonasdiva
Postat av: Biira

till Diva:



gjorde det idag.... Tacoskal är mumma för schäferflickor!!

2009-07-22 @ 22:48:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0